2006/08/02

Brev til Mamma







"Mammaskuffen i hjertet mitt åpnet seg litt i dag for den vil så gjerne innholde mer godsaker"(27.Juli 2006)


Kjære Mamma!
Er litt rart å sitte her å skrive brev til deg. Hvor skal jeg sende det?
Jeg savner deg!! Mer i disse dager enn noen gang før. Ringte ei som kjente deg godt fra du var liten. Ikke mye respons å få fra den kanten i grunnen. Hvor har jeg denne enorme følsomheten fra egentlig? Trodde jeg hadde den fra deg (tror det fortsatt). Jeg bare fikk et vagt svar som:"hun var snill og flink".
Skulle ønske du var her og at vi kunne prate sammen om da du var jente/ungdom og så kunne jeg fortelle om mine tanker fra ungdomstiden min (selv om du da hadde vært en del av den) :)
Du syntes selv at du var en dårlig mor, men det var du IKKE. Jeg kunne aldri hatt en bedre mor enn du var. Jeg vet du brydde deg om Lisa og meg. Kjente alltid en god og ekte morskjærlighet når jeg var å besøkte deg, uansett hvilket humør du var i.

Hadde du bare i en brøkdel av et sekund visst hvor glad (spesielt) vi barna var i deg så tror jeg at utfallet hadde blitt anerledes.
Akkurat nå hater jeg deg for at du ikke lot meg vise deg hva mor/datter kjærlighet egentlig er. Hater er vel egentlig litt sterkt å si, men jeg mener det også. Egentlig så ligger det her i grunnen at jeg SAVNER DEG og smertene over det du gjorde er nå tung å bære etter den litt kalde skulderen fra nord.

Jeg nærmer meg alderen da livet ditt tok en brå slutt, men jeg skal IKKE ende det der. Jeg vil LEVE, få meg den utdannelsen som jeg lenge har drømt om. Starter om 2 uker. Så om 4 år så er jeg utdannet førskolelærer.
Jeg elsker å jobbe med barn. Grunnen til det er nok at jeg er omsorgsfull, forståelsesfull og generelt liker å jobbe med barn.

Jeg tror du hadde vært kry av meg og støttet meg i alt jeg gjør og ønsker for fremtiden.

Klem fra Netten

3 kommentarer:

mie sa...

Kjempebra Netten!! Bare vaer bunn aerlig, det hjelper! Jeg vet ikke om det er saann at mamma'ne vaare kan hoere oss, men hvis de kan det tror jeg morskjaerligheten gir dem styrke til aa hoere hva det skal vaere fra oss. Og naar vi sier vi hater dem, vet de at i det ligger det bare lengsel, smerte og andre umulige foelelser som vi ikke kan sette ord paa. Likegyldighet er det motsatte av kjaerlighet, hatet ligger rett ved siden av kjaerligheten....sa en klok mann.

Netten74 sa...

Mie: Tusen tusen takk for kommentar.Ja, morskjærligheten er nok sterk nok til å takle slike utbrudd fra sine kjære etterkommere. Jeg har ikke selv barn ennå, men jeg merker litt av det til daglig i jobben min. Blir veldig glad i barna og kunne nesten gjort hva som helst for dem.
klem

Netten74 sa...

alexandra: ja, sant det:)