2006/08/19

Min 1.dag som student

Tirsdag hadde jeg min første dag som student. Jeg gikk inn på timesekspressen kl 7, satte meg ned ganske langt fram, siden det var fullt bakover i bussen.
Ei dame som tydeligvis var mor til ei kommende student var veldig ivrig etter å få greie på diverse priser (nesten litt irriterende,men samtidig litt morsomt). Hun dro frem mobilen regnet flittig ut hva som lønner seg. Og fant ut at det beste var nok å kjøpe månedeskort med en gang, siden datteren skal innover hver dag.
Jeg hadde i grunnen tenkt å gjøre som mange andre å SOVE, men den gang ei. Heller bedre å følge litt med på uvesenlige (for meg) samtaler.
1 time og 35 minutter etter var vi i oslo. Trodde jeg var smart som gikk av ved vika, men det var en holdeplass for tidlig. Jeg prøvde å orientere meg frem uten å ta frem kartet, men følte meg som en turist der jeg sto. Så jeg la det fort ned igjen. Med det resultat at jeg gikk en smule feil i ca 1 time, dvs jeg gikk i en stor sirkel som endte med at jeg gikk både opp og ned slottsparken (mulig jeg så litt rådvill ut der jeg gikk og gikk). Ja,ja da fikk jeg litt sånn 17.mai feeling.
Da jeg endelig var på rett vei så fant jeg til min litt store frustrasjon ut at om jeg hadde valgt å gå til høyre en halv time tidligere så hadde jeg gått rett på.
Nå vet jeg VELDIG GODT hvor jeg skal gå, tar meg egentlig bare ca 10 min å gå opp til skolen fra Vika, Haakon VII`s gate.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lykke til med studiene!
- har selv solgt bøker på HiO i dag