2006/05/06

Lillesøster

Jeg har ei lillesøster som jeg er utrolig glad i. Vil bare det beste for henne, men må nå innse at hun faktisk begynner å bli stor ( 16 år). Jeg kan ikke bestemme hva hun skal gjøre, selv om jeg enkelte ganger kunne ønske å sette en stopper for det hele. I steden vil jeg heller strekke ut en hjelpende hånd de gangene jeg ser at hun trenger det eller spør.
Hva er det kjedeligste av å rydde etter lillesøster eller vaske sin egen leilighet? Etter litt erfaringer denne helgen så vil jeg uten å nøle si at det kjedeligste er å rydde hjemme enn etter vennegjengen til lillesøster. Nå skal det jo også sies at jeg samtidig er glad for at jeg ikke bor hjemme lenger, så det kan ha en viss sammenheng:)

3 kommentarer:

mie sa...

Jeg har også en lillesøster, og kjenner meg igjen i at det kan være vanskelig å bli vant til at disse som var så små er blitt så store og voksne! Ellers må jeg si du er en eksepsjonelt snill storesøster som rydder etter henne... ; )

Anonym sa...

Du vet egentlig ikke hvor glad du er i søsteren din (og foreldrene dine) før du flytter langt hjemmenifra. Da kjenner du det virkelig godt. Når en bor nært hverandre, er det lett å ta hverandre som en selvfølge. (slik var det litt for min del, da jeg bodde nært søsteren min og foreldrene mine)

Netten74 sa...

Mie:
hehe... Det er vel det vi storesøstre er til:) ( tror i alle fall de yngre)

Elisabeth:
Ja, det er sant det. Etterhvert som årene går etter at man har flyttet ut så merker man at man egentlig er glad i de "sære" voksne som alltid var så masete og som man aldri fikk lov til noe av:)