2006/05/25

Man skal tidlig krøkes....:)

Man skal tidlig krøkes for en god bank-kort bruker bli:) Dagens barn vokser opp nesten uten å vite hva penger er. Foreldrene bruker for det meste kortet.
Her om dagen snakket jeg med noen barn under 3 år som var både fasinert over- og visste godt hvordan et bank-kort fungerer i en minibank ( mummibank som en sa så fint:) )
"hvordan bruker mammaen din bankortet sitt da?"
"jo, hun putter det inn i en maskin, trykker på noen knapper. Så kommer kortet ut igjen og pengene:)".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lurt av deg å legge igjen visitkortet ditt på bloggen til Are! Uten det hadde jeg gått glipp av din glimrende reportasje om "Mammon for framtiden", heri opptatt mummmibank!

Ellers langde jeg et ny-ord helt ufrivillig da jeg rullet litt nedover bloggen din. Uten dysleksi, men med manglende briller, ble to nabooverskrifter til HJERTESKUFFET!

Det er ikke alltid det planlagte blir det mest givende...

Anonym sa...

Som du ser, skriver jeg fortsatt uten briller: langde = lagde !

mie sa...

Hehe, barn er morsomme! Elissa er snart to og et halvt, så jeg vet hvor morsomt du må ha det sammen med gjengen du jobber med!

Netten74 sa...

Ja:) de kommer med stadig nye ord på ting. Og får meg til å trekke på smilebåndet.